Activitats del Itineraris formatius

Mitjançant l’exploració del mapa d’estudis a Catalunya i de les possibilitats laborals   futures de la pàgina web d’Estudiar a Catalunya de la Generalitat de Catalunya, gencat.cat, l’alumne té la possibilita d’interactuar i explorar de manera lliure. Clica aquí
Partint de la resolució del cas pràctic en la sessió anterior, s’avaluarà les opcions exposades per cada alumne, reflexionant i explicitant les diverses possibilitats per a solucionar les qüestions plantejades. 
Posteriorment i mitjançant un PowerPoint, explicitarem més concretament l’estructura i funcionament del Batxillerat en el centre. Hauran doncs, de sintetitzar en una exposició grupal, que serà avaluada pels mateixos alumnes, dita estructura.
Una posada en comú final i la realització, a casa, de dos exercicis, que serviran per a reforçar tot el que anteriorment hem treballat.

Seqüencialització
  • Introducció; No preocupació per la decisió final d’itineraris, cal paciència, informació i posar-ho en comú amb            amics, família i centre (5 minuts)
  • Mini enquesta informal de les opcions o itineraris que puguin tenir en ment, concretament qui farà Batxillerat o no (5 minuts)
  • Repàs de la sessió anterior Repartir novament cas anterior (que se’l quedin) i corregir-lo, posant en comú els itineraris (10 minuts)
  • Explicitació del PowerPoint del Moodle del centre (sessió 5, consulta externa) (10 minuts) Clica aquí
  • Entrega documentació (part del dossier que fa referència al Batxillerat i esquemes d’itineraris formatius)
  • Formen tres o quatre grups (5 persones aproximadament), escullen un secretari/a i un portaveu, i realitzen un esquema de funcionament i estructura del Batxillerat que posteriorment exposaran (15-20 minuts)
  • Explicitar cada grup el funcionament i estructura del batxillerat (10 minuts)
  • Valoració en escala de 1 a 10 l’exposició de cada grup (5 minuts)
  • Dubtes i qüestions
  • Deures per casa: ensenyar-los-hi el curs de Moodle i fer exercicis pel proper dijous, la activitat de la sessió 5 i la activitat de la sessió 6. (5 minuts)

Avaluació
  • Correcció del casos pràctic d’orientació acadèmica i professional. Veure annex 2
  • Valoració de l’exposició




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada