Mitjançant l’exploració del mapa d’estudis a Catalunya i de les possibilitats laborals futures de la pàgina web d’Estudiar a Catalunya de la Generalitat de Catalunya, gencat.cat, l’alumne té la possibilita d’interactuar i explorar de manera lliure. Clica aquí
Partint de la resolució del cas pràctic en la sessió anterior, s’avaluarà les opcions exposades per cada alumne, reflexionant i explicitant les diverses possibilitats per a solucionar les qüestions plantejades.
Posteriorment i mitjançant un PowerPoint, explicitarem més concretament l’estructura i funcionament del Batxillerat en el centre. Hauran doncs, de sintetitzar en una exposició grupal, que serà avaluada pels mateixos alumnes, dita estructura.
Una posada en comú final i la realització, a casa, de dos exercicis, que serviran per a reforçar tot el que anteriorment hem treballat.
Seqüencialització
- Introducció; No preocupació per la decisió final d’itineraris, cal paciència, informació i posar-ho en comú amb amics, família i centre (5 minuts)
- Mini enquesta informal de les opcions o itineraris que puguin tenir en ment, concretament qui farà Batxillerat o no (5 minuts)
- Repàs de la sessió anterior Repartir novament cas anterior (que se’l quedin) i corregir-lo, posant en comú els itineraris (10 minuts)
- Explicitació del PowerPoint del Moodle del centre (sessió 5, consulta externa) (10 minuts) Clica aquí
- Entrega documentació (part del dossier que fa referència al Batxillerat i esquemes d’itineraris formatius)
- Formen tres o quatre grups (5 persones aproximadament), escullen un secretari/a i un portaveu, i realitzen un esquema de funcionament i estructura del Batxillerat que posteriorment exposaran (15-20 minuts)
- Explicitar cada grup el funcionament i estructura del batxillerat (10 minuts)
- Valoració en escala de 1 a 10 l’exposició de cada grup (5 minuts)
- Dubtes i qüestions
- Deures per casa: ensenyar-los-hi el curs de Moodle i fer exercicis pel proper dijous, la activitat de la sessió 5 i la activitat de la sessió 6. (5 minuts)
Avaluació
- Correcció del casos pràctic d’orientació acadèmica i professional. Veure annex 2
- Valoració de l’exposició
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada