Decisió final

En les sessions 10 i 11, l’alumne ha de prendre la decisió del que farà l’any vinent. Aquest pas pot semblar el més complicat, però és el més fàcil si l’alumne ha seguit les explicacions i orientacions de l’assignatura.
Cal que hagi parlat suficientment per ser capaç de prendre una decisió de manera autònoma. Per altra banda si encara li queden dubtes cal que intenti expressar quines dificultats té i en que el podem novament orientar.
Ha de tenir en compte també, que els itineraris educatius són cada vegada més flexibles i pot passar d'uns estudis a uns altres a través de les diferents vies d'accés. Tot i així, és millor que n'estigui segur, perquè tornar enrere implica un cost temporal, econòmic i d'esforç personal afegit.
El dossier individual de cada alumne és eina imprescindible per prendre de manera adient dita decisió
Finalment ompliran la fitxa d’orientació acadèmica i curricular. Veure annex 6

Seqüencialització
  • Repàs de la sessió anterior
  • Explicitació de l’activitat proposada
  • Realització de l’activitat
  • Posta en comú en petit grup (cada alumne explica la seva decisió i el perquè)
  • Dubtes, preguntes i qüestions
  • Valoració

Avaluació
Comprovació de la realització de la fitxa





DEFINICIÓ I USOS DEL GRUP DE DISCUSSIÓ
El grup de discussió és una tècnica d'investigació qualitativa que adopta la forma d'una discussió oberta basada en una guia de preguntes, amb la finalitat d'obtenir percepcions i idees sobre un tema d'interès a partir de la comunicació entre els participants (Kitzinger, 1995; Litosseliti, 2003; Morgan, 1996). És una tècnica focalitzada, en la mesura que incorpora una discussió col·lectiva entorn d'un conjunt d'un nombre reduït de qüestions. I és també interactiva, en tant que la informació generada sorgeix de les dinàmiques de grup entre els participants. Aquí és precisament on resideix el potencial més gran dels grups de discussió com a instrument de recerca. Durant la seva conducció, els participants comparteixen i comparen i, en darrera instància, reelaboren els seus punts de vista amb els de la resta d'integrants del grup. Aquesta activitat permet generar un rang ampli d'idees, opinions i experiències entorn de l'objecte investigat que serien difícilment identificables amb altres tècniques d'investigació (Morgan, 1997).

El grup de discussió i l'observació participant
Sergi Fàbregues Feijóo
Marie-Hélène Paré
PID_00178033    UOC (Universitat Oberta de Catalunya)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada