Entrevista final amb l’alumne
L'entrevista final amb l'alumne, hauria de ser d'una durada aproximada de trenta minuts.
El dossier elaborat amb totes les activitats i continguts, seran el document base de la decisió última de l'alumne, en quan a identificar i triar l'itinerari formatiu que més consideri.
Orientacions per al professorat
- L'entrevista ha de tenir en compte totes les activitats i accions realitzades per l'alumne¨
- Dossier resum de les fitxes d'autoconeixement
- El coneixement del funcionament i estructura dels itineraris formatius i laboral
- Quina és la seva situació familiar i personal
- Quines necessitats té
- Com se sentirà personalment d'aquí a uns anys treballant en allò que ha escollit
- Si ha parlat dels seus interessos amb els seus pares: què li han dit
- Quines opcions ha tingut en compte
- Si ha consultat altres fonts d'informació
- Què ha decidit prioritzar o triar
Seqüencialització
Entrevista
Avaluació
Entrevista
L’entrevista, no val a dir-ho, s’ha de preparar. I s’han de fixar prèviament objectius que volem aconseguir, amb qui ens entrevistarem, durada i contingut. Una vegada a l’entrevista no hem d’oblidar fer un resum final amb els acords amb els que hem arribat i fer un registre de tota la informació.
L’actitud ha de ser d’escolta atenta i activa, fugint del rol d’expert, amb positivitat i sinceritat. Ha de considerar-se com positiu disposar d’un lloc adequat on puguem estar tranquils i sense interrupcions. Un temps adequat seria uns 30 minuts. No hem d’oblidar d’informar sempre de l’objectiu i del temps que estarem.
Aquest apropament individual permetrà, també, que el tutor/a pugui oferir eines perquè l’alumne identifiqui millor les seves competències que l’ajudin a pensar en altres àmbits diferents de l’escolar. En aquest aspecte el tutor oferirà una orientació acadèmica – professional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada